Restriktioner om Allmänna sammankomster pga Corona

Läs mer om vårens inställda föreställningar, om hur vi valt att kompensera våra kunder och om varför vi inte återbetalar biljetterna.

Restriktioner om Allmänna Sammankomster som påverkar Oscarsteatern

FRAMFLYTTADE FÖRESTÄLLNINGAR HÖSTEN 2020

Sedan söndagen den 29 mars står stor del av kultursverige och liveunderhållningen still sedan allmänna tillställningar i Sverige begränsats till max 50 deltagare, allt beroende på Coronavirusets (covid-19) framfart i världen. Mot bakgrund av detta har vi beslutet att flytta vår produktion av Rain Man på Oscarsteatern till vårsäsongen 2021, med premiär 6 januari.

Varje enskild berörd gäst som hade köpt biljetter till höstens föreställningar blev under vecka 26 kontaktad på den mailadress som angivits vid bokning (det mailet kan ni läsa här). Alla gäster som hade biljetter får ett presentkort på hela bokningens värde, eller blir ombokad till nytt datum till vårsäsongen. Har du några funderingar eller undringar gällande flytten så hittar du de flesta svaren här nedanför. Har du några ytterligare frågor så ber vi dig maila hej@oscarsteatern.se men vi ber om överseende om det tar lång tid för oss att svara just nu.

Har du bokat dina biljetter via ett resebolag, bussbolag eller i andra hand så ber vi dig att kontakta dem.

Frågor & Svar

Här nedan hoppas vi du hittar svar på alla dina frågor om vår flytt av Rain Man till 2021!

Vad händer med min biljett till höstens föreställningar?  Du kommer att få ett presentkort på hela köpets summa skickat till den angivna e-posten du använde dig av när du köpte dina biljetter och så fort du fått det (i slutet av juni) kan ni boka nya biljetter. Har du köpt dina biljetter via ett annat bolag än Tickster, Showtic eller direkt på teatern, så behöver du kontakta det bolaget. Har du inte fått ditt presentkort så kontakta hej@oscarsteatern.se

När kan jag boka ny biljett till Rain Man?

Vårsäsongen av Rain Man är släppt och det går att boka biljetter!

Vad kommer presentkortet gälla för?

Presentkortet kommer gälla för de föreställningar Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain producerar på Oscarsteatern (Rain Man våren 2021) och China Teatern (Saturday Night Fever våren 2021) samt repertoaren hösten 2021. Biljetter till hösten brukar vanligtvis släppas i mars.

Hur länge är presentkortet giltigt?

Från utfärdandet är det giltigt ett (1) år. Det betyder att ditt köp av nya biljetter måste ske inom ett år, men själva teaterbesöket kan också genomföras efter utgångsdatumet så länge biljetterna köpts innan utgångsdatumet. Presentkortets giltighet kan inte förlängas.

Varför blir jag ombokad till nytt datum istället för att få presentkort?

Du som skulle sett en föreställning helgen 12-14 mars blev ersatt med nya biljetter till hösten och ombokades manuellt av oss. På grund av tekniska begränsningar kan vi dessvärre inte omvandla dessa till presentkort och därför bokas in manuellt på något av de datum ni själv väljer.

Hur länge spelas Rain Man?

Den spelas våren 2021 på Oscarsteatern.

Kan jag välja att få återbetalning för mina biljetter?

Återbetalning är tyvärr inte möjlig, vi kompenserar alla gäster som drabbats med att omboka till nya biljetter eller med hela bokningens värde som presentkort.

Jag har köpt till av- och ombokningsskydd på min bokning. Kan jag få hela biljetten återbetald?

Ja, det kan du så länge du avbokar senast 30 dagar innan föreställningen skulle ägt rum. Du måste kontakta biljettkassan för att få hjälp med administreringen av detta.

Får jag tillbaka pengarna för min middagsmeny eller tillvalsprodukt jag köpt, tex garderob?

Värdet på garderob, programblad, middagsmeny och liknande kommer läggas in på presentkortet tillsammans med biljettsumman. På det sättet kan du enkelt köpa precis samma biljett/menybiljett/tillvalsprodukt till kommande föreställningar och få just den upplevelse du önskade dig hos oss, bara lite längre fram i tiden!

Vilka åtgärder vidtar ni på arenan?

Självklart kommer vi följa Folkhälsomyndigheternas rekommendationer i framtiden och se till att stärka upp städ- och hygienrutiner för att säkerställa att du har en ren miljö att vistas i med så säkra flöden som möjligt, utifrån de förutsättningar som då råder.

  Vem ska jag kontakta för synpunkter och övriga frågor angående de inställda föreställningarna?  Maila oss på hej@oscarsteatern.se Dock vill vi förvarna om att vår biljettkassa har lägre bemanning under sommaren pga semester och permitteringar och därför kan det dröja innan vi kan svara på ditt brev.

Jag har inte fått mitt presentkort?  Om det inte kommit något presentkort kolla först gärna din skräppost, om det inte hamnat där kontakta oss på hej@oscarsteatern.se

Gå med i vårt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad och få exklusiva inbjudningar till förhandsvisningar, premiärer och mycket mer.

Klicka här & gå med Stäng
Vilka nyhetsbrev vill du ha?
Stäng
Tack för
din intresse